Asi pred mesiacom sme fotografovali, ručne kované výrobky pre produktový katalóg firmy, Stolárstvo Domino v Tatranskej Kotline. Produktová fotografia je odvetvie samo o sebe a vyžaduje si podstatne odlišný prístup.

Ako fotografovať produkty ? Pri fotografovaní produktov je nevyhnutné vytvoriť si v prvom rade optimálne svetelné podmienky, ktoré sa počas fotografovania ne-budú meniť, v závislosti od počasia alebo prostredia.

Pri fotografovaní menších produktov, pre produktový katalóg alebo pre online obchod, je bežnou praxou fotografovanie v takzvanom „lightbox-e“ ktorý sa dá jednoducho vyrobiť v akéhokoľvek priesvitného materiálu. Existuje široká škála možností pri výbere lightbox-ov od štúdiových až po tie najjednoduchšie ktoré si viete vyrobiť aj sami.

My sme vsadili na lightbox vyrobený z materiálu lexan, ktorý vydrží o niečo viac ako papierová krabica. Na osvetlenie sme použili blesky zo štyroch strán, tak aby sme odstránili všetky možné tiene, ktoré by produkt mohol vytvarovať a zároveň zachytiť ručnú prácu a plasticitu produktov.

Pri fotografovaní takéhoto množstva produktov ( cez 200 kusov ) je najrozumnejšie postaviť fotoaparát  na statív a objektív nastaviť na manuálne zaostrovanie. Predídete tak rozmazaným záberom a všetky produkty budú takto odfotografované pod rovným uhlom.

Čo sa tyká techniky, použili sme Canon 50mm f/1.4 USM, pretože ma len minimum šošoviek čo nám zabezpečí maximálnu ostrosť fotografií. Fotoaparát sme napojili na počítač cez takzvaný „tethered capture“ tak aby sme vedeli každú fotografiu posúdiť hneď po odfotografovaní, priamo na monitore.

Neskôr po spracovaní viac než 600 RAW fotografií, súbory prešli ďalším grafickým spracovaním do výslednej podoby jedného z katalógov, ktoré mate možnosť vidieť aj tu dole. Fotografie budú neskôr použité tiež v pripravovanom online katalógu.